Promo/teaser online

Vanavond gaat de promo/teaser van de documentaire over Israël, de mensen en hun verhalen, op Vimeo online.

Waarom maak ik een documentaire over Israël?
Het beeld dat de media van Israël schetsen is op veel punten eenzijdig. Het gaat in de berichtgeving van de media zelden over de mensen die er wonen, over hun hoop en hun beleving. Ik wil Israël letterlijk dichterbij brengen en het perspectief dat veel mensen van het land hebben, vergroten door het land te laten zien en de mensen een gezicht te geven.

De documentaire is een meerjarenplan. Gemiddeld ga ik twee maal per jaar naar Israël. Die momenten gebruik ik nu om filmopnames te maken. De items en de interviews die hieruit voortkomen, komen op Vimeo te staan. Uit deze items en interviews ontstaat uiteindelijk de documentaire.

Zijn er vragen die jou op de lippen branden? Vragen die jij zou stellen als je met iemand uit Israël van gedachten kon wisselen? Laat het me weten. Grote kans dat je je vraag terug ziet in een item, een interview en misschien wel in de documentaire.

4 thoughts on “Promo/teaser online

  1. Het is eigenlijk nog best moeilijk om met een ander soort vraag aan te komen zetten dan de voor de hand liggende over Palestina, over de politieke situatie, of over al dat zand. Met de vraag die ik nu heb bedacht, hoop ik meer inzicht te krijgen in zowel het leven in zo’n land als het leven van specifiek de persoon die het gevraagd wordt: Wat is het tofste aan wonen aan Israël?

    • :-] Heel goed en dank je wel! Ik neem je vraag mee naar de volgende opnameronde!

      In een interview met een jonge vrouw die Israel is ontvlucht omdat ze de stress van het land niet aan kan, heb ik gevraagd wat ze mist, wat ze niet mist, wat ze hoopt voor de toekomst en of ze terug zou komen als haar land in gevaar is. Heb dat onderdeel nog niet gespot (=terugkijken / luisteren van het geschoten materiaal en beoordelen op bruikbaarheid) maar hoop dat ik de antwoorden terug kan laten komen in een van de items op Vimeo!

  2. Ik weet er nog één. Wat is de beste Israëlische uitvinding? Als ik de vraag voor Nederland zou moeten beantwoorden, zou ik zeggen: de HEMA.🙂
    Ik zal deze vragen t.z.t. ook op je Facebook plaatsen.

Geef een reactie

